W szkole organizowana jest pomoc psychologiczno – pedagogiczna (p-p)
dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Istotą pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej uczniom jest:
-
rozpoznanie i zaspokajanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych,
-
rozpoznanie ich indywidualnych możliwości psychofizycznych wynikających ze specjalnych potrzeb edukacyjnych.
Pomocą p-p objęci są uczniowie naszej szkoły oraz dzieci z oddziału przedszkolnego. Rodzaj pomocy p-p zależy od potrzeb uczniów i rodziców.
W ramach pomocy p-p w szkole odbywają się zajęcia korekcyjno – kompensacyjne , zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rewalidacyjne.
Zajęcia przeznaczone są dla:
-
dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności,
-
dzieci z grupy ryzyka dysleksji,
-
dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym z dysleksją i z dysgrafią,
-
dzieci z trudnościami w nauce matematyki,
-
dzieci z trudnościami w przyswajaniu zasad ortografii, w tym z dysortografią.
Ponadto prowadzone są:
-
nauka czytania,
-
nauka pisania,
-
ćwiczenia sprawności motoryki małej mające duże znaczenie przy nauce pisania;
-
korekcja „brzydkiego” pisma, w tym eliminowanie błędnych nawyków ruchowych ręki podczas kreślenia liter;
-
ćwiczenia ogólnorozwojowe ukierunkowane na: koncentrację uwagi, pamięć, koordynację wzrokowo – ruchową, orientację przestrzenną, analizę i syntezę wzrokową.
mgr Ewa Owerkowicz